Shockwave therapie

Shockwave therapie om uw lichaam te laten herstellen

Bij Langer thuis, fysiotherapie in Den Bosch, maken wij gebruik van de methode van shockwave therapie. Bij shockwave therapie bekijken wij eerst het probleem met behulp van een echografie. We gaan na waar en waarom u pijn heeft en of er schade te zien is. Soms besluiten we op basis van de opgemerkte schade shockwave therapie toe te passen om uw lichaam zichzelf te laten herstellen. We geven dan shockwave impulsen om de bloedcirculatie en de stofwisseling in het pijnlijke of beschadigde gebied te verbeteren. Hierdoor helpen we het lichaam zichzelf te genezen.

Voor wie is shockwave therapie?

Shockwave therapie is effectief bij verschillende soorten pijn. Mocht u één van deze vormen van pijn ervaren, dan kan shockwave therapie een effectieve behandeling zijn. Deze methode wordt vaak toegepast bij peesontstekingen en dan in het bijzonder bij langdurige klachten aan de achillespees. Bovendien is shockwavetherapie een bekende behandeling voor langdurige schouderpijn, waarbij ook het bewegen steeds moeilijker gaat. Ook bij een tenniselleboog, hielspoorblessure of pijnlijke knieschijf kan de behandeling goed werken. Tot slot is het een veel geprezen methode tegen het myofasciaal pijnsyndroom.

Wat zijn de voordelen van shockwave therapie?

Shockwave therapie kan ervoor zorgen dat geneesmiddelen en chirurgische ingrepen overbodig worden, doordat het lichaam zichzelf geneest. De sessies zijn relatief kort, zo’n 20 minuten en dit is fijn voor ouderen, die toch al zwaar belast worden door allerlei therapieën. Al na 3 tot 5 behandelingen merken de meeste mensen verschil. Meer behandelingen kunnen nodig zijn, maar de pijnverlichting treedt al na een gering aantal sessies op. Daarbij pakt shockwave therapie de oorzaken in plaats van de symptomen aan. Zo wordt uw pijn niet alleen verzacht, maar werkt de behandeling ook preventief en helpt het de kans op herhaling te voorkomen. Uw mobiliteit kan al na enkele dagen verbeteren of zelfs herstellen.

Tarieven

Aanvullende behandeling op shockwave therapie

Soms ontstaan de klachten, die moeten worden behandeld met shockwave therapie als gevolg van een val. Vooral bij onze doelgroep is dit vaak het geval. Valpreventie kan dan een goede aanvulling zijn op de shockwave therapie om te voorkomen dat een dergelijke behandeling opnieuw nodig is. We behandelen ook aan huis om de drempel lager te maken fysiotherapie te volgen en te werken aan soepel bewegen en een goede houding. Zo kunt u langer zelfstandig wonen en goed blijven functioneren op dagelijkse basis.